Techniki sprzedaży w sklepie
Czy sprzedawca może zwiększyć sprzedaż w sklepie?
Wielkość sprzedaży w sklepie zależy w dużym stopniu od umiejętności sprzedawców (ekspedientów). Praca nad sprzedażą rozpoczyna się już od chwili wejścia klienta do sklepu. Właściwe powitanie, zapewnienie klientowi swobodny działania, nawiązanie rozmowy i umiejętne odparcie wymówek, wysondowania potrzeb klienta, zaprezentowanie towaru i towarów uzupełniających a następnie obrona ceny - to wybrane umiejętności profesjonalnego sprzedawcy w sklepie. Dobrze przygotowany sprzedawca potrafi sprzedać więcej niż klienci początkowo planowali kupić a jednocześnie zyskuje sympatię i lojalność klientów.
Program szkolenia dla sprzedawców w sklepach - "TECHNIKI SPRZEDAŻY W SKLEPIE"
I. Wejście klienta do sklepu
Budowanie doskonałego wizerunku sprzedawców (ekspedientów) w sklepie
• Budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy w sklepie
• Mowa ciała pomagająca w kontaktach handlowych z klientami
• Zajęcie najlepszego miejsca do rozmów z klientami
• Techniki sprzedaży podczas nawiązywania kontaktów wzrokowych z klientami
Powitanie klienta przez sprzedawców (ekspedientów) w sklepie
• Powitanie klienta w sklepie przez sprzedawców
• Zachowanie sprzedawców w pierwszych minutach obecności klienta w sklepie
• Techniki sprzedaży podczas nawiązania pierwszej rozmowy z klientami w sklepie
Tworzenie atmosfery sprzyjającej zakupom w sklepie
• Tworzenie pozytywnej atmosfery do rozmowy sprzedawców z klientami w sklepie
• Techniki sprzedaży budujące wiarygodność sprzedawców w sklepie
• Techniki sprzedaży pozwalając na zdobycie i utrzymanie sympatii klientów
II. Prezentowanie towarów w sklepie
Ustalenie potrzeb klientów w sklepie
• Techniki sprzedaży podczas zadawania pytań klientom przez sprzedawców
• Przygotowanie gotowych zestawów skutecznych pytań handlowych
• Techniki sprzedaży podczas aktywnego słuchania wypowiedzi klientów
• Techniki ułatwiające zrozumienie i odkrywanie potrzeb klientów
• Rodzaje potrzeb emocjonalnych i racjonalnych klientów
• Zachowania różnych typów klientów detalicznych
• Poznawanie zasad postępowania z różnymi typami klientów
Skuteczne prezentowanie towarów w sklepie
• Skuteczne słowa w prezentowaniu towarów w sklepach przez ekspedientów
• Układ rozmowy ułatwiający przekonanie klientów
• Dopasowanie argumentów sprzedażowych do potrzeb klientów
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów handlowych
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów dodatkowych
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów zastępczych
III. Odpieranie obiekcji klientów w sklepie
Odpowiadanie na pytania i odpieranie obiekcji klientów
• Techniki odpowiadania na pytania klientów
• Techniki prowadzenia rozmów w przypadku obiekcji klientów
• Techniki sprzedaży wykorzystywane do odpierania obiekcji
• Przygotowanie zestawu odpowiedzi na typowe obiekcje
Obsługa trudnych klientów w sklepie
• Techniki postępowania ekspedientów podczas przyjmowania reklamacji
• Techniki postępowania ekspedientów w sytuacji, gdy klient nie ma racji
• Techniki postępowania ekspedientów z przemądrzałymi klientami
• Techniki postępowania ekspedientów z nieuprzejmymi klientami
• Techniki postępowania ekspedientów z agresywnymi klientami
IV. Zakończenie sprzedaży w sklepie
Rozmowy o cenach i obrona cen
• Techniki prawidłowego przedstawiania ceny przez sprzedawców w sklepie
• Techniki sprzedaży podczas prowadzenia rozmów o cenach z klientami sklepu
• Techniki obrony przed wymówkami cenowymi klientów
• Techniki sprzedaży zmniejszające wrażliwość klientów na ceny w sklepie
• Opracowanie zestawu argumentów zmniejszających wrażliwość klientów na cenę
• Techniki skutecznego targowania się sprzedawców z klientami sklepu
Przyspieszanie decyzji klienta o zakupie w sklepie
• Odczytywanie sygnałów gotowości klienta do zakupu
• Właściwe zachowanie sprzedawcy w końcowej fazie sprzedaży
• Techniki sprzedaży przyspieszające decyzje klienta o zakupie
• Techniki sprzedaży po dokonaniu zakupu przez klienta
• Techniki sprzedaży w sytuacji niepowodzenia sprzedaży
V. Zasady ekspozycji towarów w sklepie (sztuka merchandisingu)
Zasady nowoczesnego merchandisingu w sklepie
• Podstawy merchandisingu zwiększające sprzedaż w sklepie
• Techniki efektywnego wykorzystania powierzchni w sklepie
• Techniki efektywnego wykorzystania powierzchni półek sklepowych
• Techniki skutecznej ekspozycji towarów na półkach sklepowych
• Techniki optymalizacji wielkość ekspozycji towarów na półkach
Zapraszamy na szkolenie ekspedientów i kierowników pracujacych w sklepach i salonach
Szkolenie dla sprzedawców w sklepie - "Techniki sprzedaży w sklepie" są szkoleniem realizowanym w formie zamkniętej i jest przeznaczone dla ekspedientek (ekspedientów) i kierowników tylko z jednego sklepu czy z jednej sieci sklepów. Czasami zdarza się, że gdy grupa uczestników (ekspedientek, ekspedientów, kierowników) z jednego sklepu jest zbyt mała, osoba zamawiająca szkolenie decyduje się na powiększenie grupy o ekspedientów z zaprzyjaźnionych sklepów. Szkolenia zamknięte pozwalają dostosować program do potrzeb sprzedawców, zastosować towary, ćwiczenia i przykłady dopasowane do sklepu.
Szkolenie jest dostosowane do asortymentu sprzedawanego w sklepie
Program szkolenia dla handlowców w sklepie - "Techniki sprzedaży w sklepie" uwzględnia specyfikę sprzedawanych towarów, obsługiwanych klientów, organizację pracy sklepu oraz sposób sprzedaży oferowanego asortymentu. Szkolenia zawierają praktyczne scenki handlowe, ćwiczenia i przykłady z realnych sytuacji w sklepach. Wszystko to pozwala sprzedawcom poznać techniki sprzedaży gotowe do zastosowania w ich sklepie. Branżowe dostosowanie szkolenia do specyfiki sklepu zachęca sprzedawców do aktywnego udziału w szkoleniu i pozwala uzyskać szybkie efekty.
Szkolenie jest nakierowane na zwiększenie sprzedaży w sklepie
Korzyści dla sprzedawców w sklepie:
• Większa skuteczność sprzedawców i mniej stresu w obsłudze klientów.
• Większa motywacja wewnętrzna sprzedawców do pracy w sklepie.
Korzyści dla sklepu:
• Wzrost przychodów ze sprzedaży i marży dla sklepu.
• Wzrost liczby nowych i lojalnych klientów.
• Zdobycie przewagi nad sklepami konkurencyjnymi.
Metody szkolenia są skoncentrowane na praktyce sprzedaży w sklepie
„Techniki sprzedaży w sklepie” jest szkoleniem praktycznym - w szkoleniu łączymy wprowadzenie do wielu technik sprzedaży w sklepie z dużą ilością ćwiczeń i scenek sprzedażowych. Pozwala to przeszkolić sprzedawców w sytuacjach występujących podczas obsługi klientów w sklepie.
Stosowane metody szkolenia dla sprzedawców w sklepie:
• Krótkie wprowadzenie (stanowiące 5% czasu szkolenia) do technik sprzedaży w sklepie, mające na celu zapoznanie ekspedientów z najlepszymi technikami postępowania na każdym etapie obsługi klienta.
• Ćwiczenia (stanowiące 95% czasu szkolenia) w postaci scenek sprzedaży w sklepie, ćwiczeń w rozmowach z klientami i rozwiązywaniu praktycznych problemów sprzedażowych. Wszystkie ćwiczenia są dostosowane do specyfiki sklepu i zmierzają do praktycznego zastosowania poznanych technik sprzedaży w sklepie.
• Rozwiązania techniczne - Dla zwiększenia skuteczności, szkolenie jest wspierane nowoczesnymi rozwiązaniami multimedialnymi (dynamicznymi prezentacjami, scenkami i zdjęciami ze sklepów). Praktyka pokazuje, że takie wsparcie zwiększa skuteczność doskonalenia umiejętności sprzedawców. Metody te mocno angażują uczestników, co pozwala uzyskać wzrost umiejętności wyższy nawet o 50-70% w stosunku do innych metod.
Szkolenie trwa jeden dzień a termin jest ustalany indywidualnie ze sklepem
• Układ szkolenia, program i czas realizacji szkolenia jest uzależniony od potrzeb sprzedawców w sklepie. W praktyce sklepy najczęściej zamawiają szkolenia jednodniowe (5-6 lub 8 godzin szkolenia). Jest to czas wystarczający do opanowania podstawowych technik sprzedaży w sklepie. Dla zapewnienia ciągłości pracy sklepu, realizujemy również szkolenia w dwóch turach - wówczas jedna grupa ma szkolenie przed południem a druga po południu.
• Szkolenie „Techniki sprzedaży w sklepie” może być zorganizowane w dowolnym dniu tygodnia - także w soboty i niedziele. Termin szkolenia jest indywidualnie ustalany ze sklepem zamawiającym szkolenie.
Szkolenia dla sklepów realizujemy w całym kraju
Dojazd w dowolne miejsce kraju nie stanowi dla nas najmniejszego problemu. Szkolenia prowadzimy na terenie całego kraju i nasi trenerzy mogą dojechać do wskazanego przez Państwa miejsca w Polsce. Ponieważ specjalizujemy się w szkoleniach zamkniętych, prowadzonych dla sprzedawców z jednego sklepu, bardzo często szkolenia prowadzimy blisko siedzib sklepów lub wręcz w sklepach. Takie rozwiązanie obniża koszty szkolenia i jest wygodne dla sprzedawców. Szkolenie możemy również przeprowadzić poza siedzibą Państwa sklepu czy firmy, w dowolnym wskazanym miejscu.
Sprzedawcy otrzymują specjalnie przygotowane materiały i certyfikaty
Każdy uczestnik szkolenia dla sprzedawców w sklepie otrzymuje materiały szkoleniowe oraz podręcznik z dopasowanym programem szkolenia, ćwiczeniami, scenkami, materiałami warsztatowymi i certyfikatem uczestniczenia w szkoleniu. Podręcznik jest dostosowany do sytuacji sklepu i sprzedawanego asortymentu. Podręcznik zawiera wszystkie techniki omawiane podczas szkolenia. Konstrukcja podręcznika bazuje na prezentowaniu technik w powiązaniu z odpowiednimi przykładami i zestawami do ćwiczeń dla sprzedawców w sklepach. Podręcznik staje się poradnikiem dla ekspedientów w różnych sytuacjach sprzedażowych.
Gwarantujemy wzrost skuteczności handlowców lub zwrot opłaty za szkolenie
Jako Centrum Efektywności możemy dać gwarancję wysokiej jakości przeprowadzanych szkoleń. Jesteśmy pewni, że po szkoleniu wzrośnie skuteczność sprzedawców w Państwa firmie. Oczywiście na starcie trudno jest określić jakiej wielkości może to być wzrost: 15% czy może 40%. Wzrost zależy od wielu niezależnych od nas czynników np. od samych handlowców, sprzedawanych produktów i usług, obsługiwanych klientów czy aktywności konkurencji. Bez względu jednak na specyfikę działalności Państwa firmy, poprawimy skuteczność handlowców. Gwarantujemy wzrost skuteczności lub zwrot opłaty za szkolenie.
Płatność następuje przelewem dopiero po zakończeniu szkolenia - czyli zawsze wiesz za co płacisz
Płatność za szkolenie jest dokonywana przelewem po zakończeniu szkolenia. Uważamy, że manager zamawiający szkolenie powinien poznać wartość przeprowadzonego szkolenia - mieć możliwość zasięgnięcia opinii uczestników szkolenia lub wręcz samemu obserwować szkolenie i ocenić jego wartość. Jeżeli managerowie chcą obserwować szkolenie lub brać w nim udział - zawsze do tego zachęcamy. Zamawiający szkolenie mają prawo wiedzieć, za co płacą i jakich efektów mogą się spodziewać. Jest to dla nich komfortowe rozwiązanie. Nikt nie lubi kupować "kota w worku". Stosujemy taką zasadę od początku naszej działalności.
Zadzwoń lub napisz e-maila do nas jeśli chcesz otrzymać cenę i szczegółowy programu szkolenia
Cena szkolenia dla sprzedawców w sklepie zależy od czasu realizacji programu szkolenia, wielkości grupy oraz miejsca szkolenia. Możesz do nas zadzwonić lub wysłać e-maila z zapytaniem o szkolenia dla handlowców - ekspedientów w sklepie - "Techniki sprzedaży w sklepie", a my prześlemy szczegółowy program szkolenia, dopasowany do specyfiki Twojego sklepu, informację o trenerze oraz skalkulujemy cenę szkolenia.
Skontaktuj się z nami:
• telefonicznie: 506 064 400
• pocztą elektroniczną: biuro@ce.strefa.pl