Techniki sprzedaży w sklepie

Czy sprzedawca może zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Szkolenia dla sprzedawców, ekspedientów w sklepie

Wielkość sprzedaży w sklepie zależy w dużym stopniu od umiejętności sprzedawców (ekspedientów). Praca nad sprzedażą rozpoczyna się już od chwili wejścia klienta do sklepu. Właściwe powitanie, zapewnienie klientowi swobodny działania, nawiązanie rozmowy i umiejętne odparcie wymówek, wysondowania potrzeb klienta, zaprezentowanie towaru i towarów uzupełniających a następnie obrona ceny - to wybrane umiejętności profesjonalnego sprzedawcy w sklepie. Dobrze przygotowany sprzedawca potrafi sprzedać więcej niż klienci początkowo planowali kupić a jednocześnie zyskuje sympatię i lojalność klientów.

Program szkolenia dla sprzedawców w sklepach - "TECHNIKI SPRZEDAŻY W SKLEPIE"


I. Wejście klienta do sklepu

Budowanie doskonałego wizerunku sprzedawców (ekspedientów) w sklepie
• Budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy w sklepie
• Mowa ciała pomagająca w kontaktach handlowych z klientami
• Zajęcie najlepszego miejsca do rozmów z klientami
• Techniki sprzedaży podczas nawiązywania kontaktów wzrokowych z klientami

Powitanie klienta przez sprzedawców (ekspedientów) w sklepie
• Powitanie klienta w sklepie przez sprzedawców
• Zachowanie sprzedawców w pierwszych minutach obecności klienta w sklepie
• Techniki sprzedaży podczas nawiązania pierwszej rozmowy z klientami w sklepie

Tworzenie atmosfery sprzyjającej zakupom w sklepie
• Tworzenie pozytywnej atmosfery do rozmowy sprzedawców z klientami w sklepie
• Techniki sprzedaży budujące wiarygodność sprzedawców w sklepie
• Techniki sprzedaży pozwalając na zdobycie i utrzymanie sympatii klientów

II. Prezentowanie towarów w sklepie

Ustalenie potrzeb klientów w sklepie
• Techniki sprzedaży podczas zadawania pytań klientom przez sprzedawców
• Przygotowanie gotowych zestawów skutecznych pytań handlowych
• Techniki sprzedaży podczas aktywnego słuchania wypowiedzi klientów
• Techniki ułatwiające zrozumienie i odkrywanie potrzeb klientów
• Rodzaje potrzeb emocjonalnych i racjonalnych klientów
• Zachowania różnych typów klientów detalicznych
• Poznawanie zasad postępowania z różnymi typami klientów

Skuteczne prezentowanie towarów w sklepie
• Skuteczne słowa w prezentowaniu towarów w sklepach przez ekspedientów
• Układ rozmowy ułatwiający przekonanie klientów
• Dopasowanie argumentów sprzedażowych do potrzeb klientów
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów handlowych
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów dodatkowych
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów zastępczych

III. Odpieranie obiekcji klientów w sklepie

Odpowiadanie na pytania i odpieranie obiekcji klientów
• Techniki odpowiadania na pytania klientów
• Techniki prowadzenia rozmów w przypadku obiekcji klientów
• Techniki sprzedaży wykorzystywane do odpierania obiekcji
• Przygotowanie zestawu odpowiedzi na typowe obiekcje

Obsługa trudnych klientów w sklepie
• Techniki postępowania ekspedientów podczas przyjmowania reklamacji
• Techniki postępowania ekspedientów w sytuacji, gdy klient nie ma racji
• Techniki postępowania ekspedientów z przemądrzałymi klientami
• Techniki postępowania ekspedientów z nieuprzejmymi klientami
• Techniki postępowania ekspedientów z agresywnymi klientami

IV. Zakończenie sprzedaży w sklepie

Rozmowy o cenach i obrona cen
• Techniki prawidłowego przedstawiania ceny przez sprzedawców w sklepie
• Techniki sprzedaży podczas prowadzenia rozmów o cenach z klientami sklepu
• Techniki obrony przed wymówkami cenowymi klientów
• Techniki sprzedaży zmniejszające wrażliwość klientów na ceny w sklepie
• Opracowanie zestawu argumentów zmniejszających wrażliwość klientów na cenę
• Techniki skutecznego targowania się sprzedawców z klientami sklepu

Przyspieszanie decyzji klienta o zakupie w sklepie
• Odczytywanie sygnałów gotowości klienta do zakupu
• Właściwe zachowanie sprzedawcy w końcowej fazie sprzedaży
• Techniki sprzedaży przyspieszające decyzje klienta o zakupie
• Techniki sprzedaży po dokonaniu zakupu przez klienta
• Techniki sprzedaży w sytuacji niepowodzenia sprzedaży

V. Zasady ekspozycji towarów w sklepie (sztuka merchandisingu)

Zasady nowoczesnego merchandisingu w sklepie
• Podstawy merchandisingu zwiększające sprzedaż w sklepie
• Techniki efektywnego wykorzystania powierzchni w sklepie
• Techniki efektywnego wykorzystania powierzchni półek sklepowych
• Techniki skutecznej ekspozycji towarów na półkach sklepowych
• Techniki optymalizacji wielkość ekspozycji towarów na półkach


Zapraszamy na szkolenie ekspedientów i kierowników pracujacych w sklepach i salonach

szkolenia dla ekspedientek, ekspedientów, sprzedawców w sklepach

„Techniki sprzedaży w sklepie ” są szkoleniem realizowanym w formie zamkniętej i jest przeznaczone dla ekspedientek (ekspedientów) i kierowników tylko z jednego sklepu czy z jednej sieci sklepów. Czasami zdarza się, że gdy grupa uczestników (ekspedientek, ekspedientów, kierowników) z jednego sklepu jest zbyt mała, osoba zamawiająca szkolenie decyduje się na powiększenie grupy o ekspedientów z zaprzyjaźnionych sklepów. Szkolenia zamknięte pozwalają dostosować program do potrzeb sprzedawców, zastosować towary, ćwiczenia i przykłady dopasowane do sklepu.


Szkolenie jest dostosowane do asortymentu sprzedawanego w sklepie

szkolenia dla sprzedawców w sklepach dostosowane do asortymentu

Szkolenie „Techniki sprzedaży w sklepie” uwzględnia specyfikę sprzedawanych towarów, obsługiwanych klientów, organizację pracy sklepu oraz sposób sprzedaży oferowanego asortymentu. Szkolenia zawierają praktyczne scenki handlowe, ćwiczenia i przykłady z realnych sytuacji w sklepach. Wszystko to pozwala sprzedawcom poznać techniki sprzedaży gotowe do zastosowania w ich sklepie. Branżowe dostosowanie szkolenia do specyfiki sklepu zachęca sprzedawców do aktywnego udziału w szkoleniu i pozwala uzyskać szybkie efekty.


Szkolenie jest nakierowane na zwiększenie sprzedaży w sklepie

Szkolenie ma na celu zwiększenie sprzedaży w sklepie

Korzyści dla sprzedawców w sklepie:
• Większa skuteczność sprzedawców i mniej stresu w obsłudze klientów.
• Większa motywacja wewnętrzna sprzedawców do pracy w sklepie.

Korzyści dla sklepu:
• Wzrost przychodów ze sprzedaży i marży dla sklepu.
• Wzrost liczby nowych i lojalnych klientów.
• Zdobycie przewagi nad sklepami konkurencyjnymi.


Metody szkolenia są skoncentrowane na praktyce sprzedaży w sklepie

Praktyczne metody szkolenia dla sprzedawców w sklepie i salonie

„Techniki sprzedaży w sklepie” jest szkoleniem praktycznym - w szkoleniu łączymy wprowadzenie do wielu technik sprzedaży w sklepie z dużą ilością ćwiczeń i scenek sprzedażowych. Pozwala to przeszkolić sprzedawców w sytuacjach występujących podczas obsługi klientów w sklepie.
Stosowane metody szkolenia dla sprzedawców w sklepie:
Krótkie wprowadzenie (stanowiące 5% czasu szkolenia) do technik sprzedaży w sklepie, mające na celu zapoznanie ekspedientów z najlepszymi technikami postępowania na każdym etapie obsługi klienta.
Ćwiczenia (stanowiące 95% czasu szkolenia) w postaci scenek sprzedaży w sklepie, ćwiczeń w rozmowach z klientami i rozwiązywaniu praktycznych problemów sprzedażowych. Wszystkie ćwiczenia są dostosowane do specyfiki sklepu i zmierzają do praktycznego zastosowania poznanych technik sprzedaży w sklepie.
Rozwiązania techniczne - Dla zwiększenia skuteczności, szkolenie jest wspierane nowoczesnymi rozwiązaniami multimedialnymi (dynamicznymi prezentacjami, scenkami i zdjęciami ze sklepów). Praktyka pokazuje, że takie wsparcie zwiększa skuteczność doskonalenia umiejętności sprzedawców. Metody te mocno angażują uczestników, co pozwala uzyskać wzrost umiejętności wyższy nawet o 50-70% w stosunku do innych metod.


Szkolenie trwa jeden dzień a termin jest ustalany indywidualnie ze sklepem

Szkolenie dla sprzedawców w sklepie - czas trwania

• Układ szkolenia, program i czas realizacji szkolenia jest uzależniony od potrzeb sprzedawców w sklepie. W praktyce sklepy najczęściej zamawiają szkolenia jednodniowe (5-6 lub 8 godzin szkolenia). Jest to czas wystarczający do opanowania podstawowych technik sprzedaży w sklepie. Dla zapewnienia ciągłości pracy sklepu, realizujemy również szkolenia w dwóch turach - wówczas jedna grupa ma szkolenie przed południem a druga po południu.
• Szkolenie „Techniki sprzedaży w sklepie” może być zorganizowane w dowolnym dniu tygodnia - także w soboty i niedziele. Termin szkolenia jest indywidualnie ustalany ze sklepem zamawiającym szkolenie.


Szkolenia dla sklepów realizujemy w całym kraju

Szkolenia dla ekspedientów w całym kraju

Dojazd w dowolne miejsce kraju nie stanowi dla nas najmniejszego problemu. Szkolenia prowadzimy na terenie całego kraju i nasi trenerzy mogą dojechać do wskazanego przez Państwa miejsca w Polsce. Ponieważ specjalizujemy się w szkoleniach zamkniętych, prowadzonych dla sprzedawców z jednego sklepu, bardzo często szkolenia prowadzimy blisko siedzib sklepów lub wręcz w sklepach. Takie rozwiązanie obniża koszty szkolenia i jest wygodne dla sprzedawców. Szkolenie możemy również przeprowadzić poza siedzibą Państwa sklepu czy firmy, w dowolnym wskazanym miejscu.


Sprzedawcy otrzymują specjalnie przygotowane materiały i certyfikaty

Materiały szkoleniowe dla sprzedawców w sklepach

Każdy uczestnik szkolenia dla sprzedawców w sklepie otrzymuje materiały szkoleniowe oraz podręcznik z dopasowanym programem szkolenia, ćwiczeniami, scenkami, materiałami warsztatowymi i certyfikatem uczestniczenia w szkoleniu. Podręcznik jest dostosowany do sytuacji sklepu i sprzedawanego asortymentu. Podręcznik zawiera wszystkie techniki omawiane podczas szkolenia. Konstrukcja podręcznika bazuje na prezentowaniu technik w powiązaniu z odpowiednimi przykładami i zestawami do ćwiczeń dla sprzedawców w sklepach. Podręcznik staje się poradnikiem dla ekspedientów w różnych sytuacjach sprzedażowych.


Zadzwoń lub napisz e-maila do nas jeśli chcesz otrzymać cenę i szczegółowy programu szkolenia

Cena szkolenia dla sprzedawców w sklepie i salonie

Cena szkolenia dla sprzedawców w sklepie zależy od czasu realizacji programu szkolenia, wielkości grupy oraz miejsca szkolenia. Możesz do nas zadzwonić lub wysłać e-maila z zapytaniem o szkolenie dla sprzedawców w sklepie, a my prześlemy szczegółowy program szkolenia, dopasowany do specyfiki Twojego sklepu, informację o trenerze oraz skalkulujemy cenę szkolenia.
Skontaktuj się z nami:
• telefonicznie: (22) 669-27-15 lub 506 064 400
• pocztą elektroniczną: biuro@ce.strefa.pl